نما در معماری یک مسئله مهم

نما در معماری یک مسئله مهم

نما در معماری یک مسئله مهم

وقتی انسان ها در شهری زندگی می کنند نمای ساختمان های آن شهر در چهره ی آن شهر موثر است، اگر ساختمان ها بدون توجه به ساختمان های مجاور خود ساخته شوند نوعی ناهمگونی در فضای شهری ایجاد می شود.به همین دلیل است که باید اصول نما در معماری توسط افراد آموزش دیده بر روی ساختمان های شهری پیاده بشود.

بررسی های آماری در کشور های مختلف جهان از جمله ایران نشان داده است که رشد روز افزون جمعیت و مهاجرت روستاییان به شهر های پرجمعیت باعث مشکلات متعددی در نمای ساختمان های شهر شده و این باعث شده تا اصول نما در معماری توسط افراد ناکارآمد رعایت نگردد.

برخلاف تعریفی که از نما در ذهن افراد غیر متخصص است؛نما یک سطح صاف و مسطح نیست بلکه نما در معماری پل ارتباطی محیط داخل و خارج ساختمان و ظاهر پشت و روی ساختمان میباشد.

نما در معماری یک مسئله مهم

اهمیت رعایت اصول و قوانین نما در معماری

1- وقتی به نمای ساختمان های یک شهر یا محله نگاه میکنید به راحتی می توانید موقعیت فرهنگی سازندگان و همچنین میزان نظم و انضباط در طرح های معماری آن محیط را درک کنید.

2- نما در معماری از این جهت حائز اهمیت میباشد که وجوه پشت و روی ساختمان نمود اجتماعی و فرهنگی افراد ساکن در آن ساختمان را نشان میدهد.حتی اگر داخل آن ساختمان نیز با نمای کلی ساختمان متفاوت باشد ،مورد توجیه نمی باشد.

3- نمای هر جز از ساختمان های شهر و رعایت اصول نما در معماری در ساختن آن شهر و توجه دیگران از لحاظ گردشگری و اقتصادی سیاسی به آن شهر تاثیر گذار میباشد پس باید با دقت تمام اصول را رعایت کرد تا دچار مشکل ناهمگونی و ناهماهنگی نشویم.

4- برای آنکه ساختمان حریم خصوصی افراد ساکن خود را بتواند حفظ کند باید از جلوگیری از حضور آشکار محیط داخل ساختمان در خیابان و محیط خارجی داشته باشد و این خواسته جز با رعایت قواعد نما در معماری امکان پذیر نمیباشد.

5- تراس و حیاط و غیره نباید باعث عقب نشینی و یا پیش آمدگی در معابر عمومی و خیابانها و کوچه ها بشوند.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس