تابلو حروف برجسته و انواع آن

امروزه با توجه به اشتیاق کاربران برای رونق کسب و کار های خود و تبلیغات و بیشتر به چشم آمدن برند خود، دست به هر کاری می زنند. از این رو توجه بسیار زیادی به تابلو حروف برجسته در چند سال اخیر شده است. چرا که این نوع از تابلو ها علاوه بر دوام زیاد و زیبا بودن، تابلوتبلیغاتی را از حالت تکراری و قدیمی در تابلو سازی خارج می کنند و رنگ و رو و جلوه ی بسیار زیبا تری به تبلیغات یا اسم برند می دهند. همچنین به همان مقدار بازخورد و جذب مشتریان را افزایش می دهند.

تابلو حروف برجسته میتواند تابلو شرکتتابلو مغازه یا تابلو اداری باشد- حتی می توان در تابلو راهنما هم از تابلو حروف برجسته استفاده کرد.

 

جهت  مشاوره انتخاب تابلو  و  ثبت سفارش  هم اکنون با ما تماس بگیرید.

021-7105-33-58

تابلو حروف برجسته
تابلو حروف برجسته مشکی تابلو سازی دیبا

ساخت این نوع حروف هم با دست هم با دستگاه قابل انجام است و از نظر جنس مواد بکار رفته و نوع ویرایش مواد و طرح های مختلف کار شده روی تابلو حروف برجسته به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. تابلو حروف برجسته به تنهایی زیبایی خاصی را ندارد، بلکه جنس و نحوه بکارگیری قسمت زیری تابلو یعنی همان زیرساخت و لایه رویی تابلو که تنوع زیادی دارد باعث زیبا تر شدن این تابلو حروف برجسته ها می شوند. این را هم نباید فراموش کرد که خلاقیت در ترکیب بندی رنگی و طراحی حرفه ای فونت نیز در زیبایی بخشی به تابلو حروف برجسته نقش بسزایی دارد.

در ادامه به انواع تابلو حروف برجسته از نظر جنس می پردازیم.

انواع حروف برجسته

انواع حروف برجسته تابلو سازی دیبا

حروف برجسته پلاستیک

این نوع از تابلو حروف برجسته توسط پلکسی گلاس ساخته میشوند ، و بر خلاف تابلو هایی با لبه چلنیوم نور را از قسمت لبه های حروف به خوبی عبور می دهند که البته این هم یک مزیت است هم یک عیب ، یکی معایب این تابلو حروف برجسته که از جنس پلکسی ساخته می شوند، ناخوانا بودن آن هنگام دید از زاویه بغل است. اما برتری دیگری که نسبت به تابلو های چلنیوم دارد این است که هم برای زیر سازی هم برای لبه ها می توان از هر جنس متریال و رنگی استفاده کرد.

یکی دیگر از معایب تابلو حروف برجسته پلکسی نداشتن مقاومت کافی این نوع حروف است، که با نصب دقیق و حرفه ای و استفاده از تجهیزات به روز و مواد اولیه مرغوب این مشکل قابل حل است و میتواند طول عمر مفید تری داشته باشد.

تابلو حروف برجسته پلکسی گلاس با نام های دیگری همچون، تابلو برجسته پلاستیک، تابلو نئون پلاستیک یا ال ای دی پلاستیک نیز در بازار شناخته و عرضه می شوند.

تابلو چل

 

جهت  مشاوره انتخاب تابلو  و  ثبت سفارش  هم اکنون با ما تماس بگیرید.

021-7105-33-58

حروف برجسته چلنیوم

محبوبیت تابلو حروف برجسته چلنیوم نسبت به سایر تابلو حروف برجسته ها امروزه بیشتر به چشم می خورد. و مخاطبان زیادی را جذب خود می کند. از نظر ساختار این تابلو ها معمولا شبیه به تابلو پلکسی گلاس هستند اما با این تفاوت که استفاده از آلومینیوم در ساختار حروف برجسته به جای پلکسی زیبایی منحصر به فردی به این تابلو حروف برجسته می بخشد. همچنین به دلیل استفاده از آلومینیوم این تابلو ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته دارند. تابلو حروف برجسته چلنیوم با استفاده از لبه های چلنیوم که توسط اسفنج گردگیر کاملا بسته شده اند، مانع از ورود گرد و غبار و آب به داخل آن می شود و طول عمر این حروف برجسته را افزایش می دهد.  همچنین به دلیل جلوگیری از آسیب های احتمالی و خط و خش در هنگام نصب، بعد از ساخت با روکش نایلونی روی تابلو حروف برجسته را کاملا می پوشانند، و بعد از نصف توسط تیم نصب کننده به راحتی جدا می کنند.

حروف برجسته فلزی

حروف برجسته فلزی

با توجه به اسم این نوع تابلو حروف برجسته، تمامی اجزا آن از رویه تا دیواره ها از فلز ساخته می شوند. فلزی که این حروف برجسته را با آن می سازند خود می تواند از جنس برنج، استیل، مس یا آهن باشد، و از آنجایی که فلز نور را از خود عبور نمیدهد یا خیلی کم عبور می دهد، این نوع  تابلو حروف برجسته ارزش نورپردازی کردن را ندارد و برای مکان هایی که نور اهمیتی ندارد مناسب است. اما بر خلاف تابلو های دیگر، از طول عمر و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

تابلو لترمکس تابلو سازی دیبا

حروف برجسته لترمکس

تابلو حروف برجسته لترمکس زیر مجموعه تابلو های چلنیوم است، تمامی ساختار شبیه به هم است با این تفاوت که بر روی لبه های این حروف شکاف های یک سانتی متری ایجاد میکنند که با عبور نور از لبه ها و سطح این حروف زیبایی آنها دو چندان می شود.

حروف پلی استیل

حروف برجسته استیل

این نوع از تابلو حروف برجسته که کاملا از استیل ساخته می شود، علاوه بر زیبایی منحصر به فرد و دوام و مقاومت استیل، جنس استیل به طوری ساخته شده است که گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمیکند و همیشه تمیز و براق و آری از هیچ گونه آلودگی می باشد. استیل خاصیت براقی دارد و در طول زمان مات و کدر نمیشود، همچنین مقاومت و طول عمر بالایی نیز دارد. قبل از پیدایش دستگاه های برش لیزری ، ساخت حروف برجسته استیل توسط دست انسان و قیچی های آهن بری انجام می شد که خود نواقصی را در سطح استیل ایجاد می کرد، اما امروزه برش ورق های استیل کاملا توسط دستگاه برش انجام میشود و در انتها یک تابلو حروف برجسته بی نقص را می توان مشاهده کرد که هیچگونه خطایی ندارد و آماده نصب و راه اندازی می باشد.

تابلو مغازه

چگونه یک تابلو حروف برجسته می سازند ؟

مرحله اول ساخت تابلو حروف برجسته کارشناسی محل نصب و اندازی گیری هاست، پس از آن نوبت به طراحی حروف توسط برنامه اتوکد یا کورل می باشد، این مرحله کاملا به سلیقه مشتری و با فونت درخواستی و طراحی و ضخامت درخواستی مشتری انجام می شود.

در مرحله بعدی با توجه به جنس ورق درخواستی مشتری (پلکسی، چلنیوم، استیل یا …) حروف را توسط دستگاه برش لیزری برش می زنند.

سپس برش های بیرون آمده از دستگاه را به هم می چسبانند تا طرح نهایی بدست آید. سپس دور تا دور حروف را روی ورق های پلکسی می چسبانند . در این مرحله کار ساخت حروف برجسته تمام می شود و نوبت به اجرای زیر سازی می رسد. برای اجرای زیر سازی حروف برجسته را بعد از اجرای سیم کشی های نور پردازی روی ورق های پی وی سی می چسبانند. حالا تابلو حروف برجسته آماده برای نصب روی سطوح زیر سازی شده مورد نظر است.

برای زیر کاری تابلو حروف برجسته از پی وی سی با ضخامت 8 تا 10 میلیمتر استفاده میکنند و حروف را بعد از نورپردازی با لامپ های SMD  روی پی وی سی فیکس می کنند و سپس روی محل مورد نظر نصب میکنند که میتواند انواع مختلفی از متریال های موجود باشد.

تابلو یکپارچه بانک شهر تابلو سازی دیبا

انواع متریال هایی که تابلو حروف برجسته روی آن نصب می شوند شامل :

سنگ، کامپوزیت، چوب، ترمووود و … است که به توضیحاتی درباره پر مخاطب ترین زیرسازی ها می پردازیم.

 

زیر سازی کامپوزیت

تابلو های کامپوزیت به عنوان بستری برای نصب تابلو حروف برجسته استفاده می شود. با نگاه کردن در سطح شهر شما زیر ساخت های زیادی از کامپوزیت با انواع رنگ ها یا ضخامت ها را می توانید مشاهده کنید.

کامپوزیت ها از ورق های آماده ی آلومینیوم و پلی اتیلن ساخته می شوند. به این صورت که با قرار گرفتن دو ورق آلومینیومی و قرار گرفتن پلی اتیلن در بین آنها کامپوزیت بوجود می آید.

تابلو های کامپوزیت نسبت به ترمووود و چوب به صرفه تر هستند و هزینه کمتری برای مشتری دارند و بر حسب متر مربع و میزان ورق مصرفی هزینه را مشخص می کنند.

حروف لاس وگاسی در تابلو سازی دیبا

زیر سازی ترمووود

ساخت ترمووود بر پایه از بین بردن یا به حداقل رساندن تمامی معایب چوب است. که فرآیندی 48 تا 72 ساعته روی چوب انجام می شود که با توجه به ضخامت و میزان رطوبت داخل چوب متغیر است.

این فرآیند روی چوب از حرارت دهی بالا تا خشک کردن و نگهداری و خنک کردن چوب طول می کشد. از آنجایی که چوب زیبایی منحصر به فردی به تابلو می بخشد، امروزه استفاده از ترمووود در صنعت تابلو حروف برجسته پیشرفت و متقاضیان زیادی داشته است. زیبایی اصلی چوب با فرآیند ترمو استحکام فوق العاده ای به چوب می بخشد و رنگ آمیزی آن را بسیار زیباتر می کند. با توجه به حس آرامش و گرمایی که چوب به تابلو حروف برجسته می بخشد میزان جلب نظر مشتریان را به شدت افزایش می دهد.

 

مزایای ترمووود

1- مقاومت در برابر پوسیدگی

2- افزایش استحکام و تغییر نکردن ابعاد چوب

3- از بین بردن رطوبت و صمغ داخل چوب و خالص و یکنواخت بودن بافت آن

4- از بین بردن حشرات و جلوگیری از نفوذ آنها به داخل چوب و جلوگیری از پوسیدگی چوب

5- قابل شستشو بودن

6- زیبایی چشم نواز

7- کاهش وزن چوب

8- دوام و طول عمر بال

و بسیاری از مزایای دیگر که انتخاب ترمووود را منحصر به فرد تر از هر زیرسازی برای تابلو حروف برجسته می سازد.