چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت سوم)

چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت سوم)

چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت سوم)

در این قسمت که مقاله آخر در ارتباط با فواید چوب در معماری است قرار است صحبت کنیم. در مقالات قبلی به پنج فایده اصلی چوب در معماری پرداختیم. در اینجا نیز آن ها را ادامه خواهیم داد تا در نهایت بتوانیم یک دید جامع از فواید چوب داشته باشیم.

فواید چوب در معماری

1- سادگی در بازسازی : از آن جایی که قبلا هم به آن اشاره کردیم. چوب در دسترس است و برای تهیه ی آن مشکلی وجود ندارد. از طرفی بریدن و چسباندن آن نیز بسیار نسبت به مصالح دیگر ساده تر است. در کل میتوان به این نتیجه رسید که در ساختمان هایی که از چوب استفاده کردند بازسازی ساده تر انجام می گیرد. این یک مزیت بزرگ برای چوب در معماری است.

چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت سوم)

2- توانایی ضد آب بودن : این فایده مختص برخی از چوب ها مثل چوب درخت سرو است که در برابر آب مقاوم بوده و رطوبت را جذب نمی کند. البته در صورت گرما دیدن چوب ها و ترمووود شدن آن ها اکثر نوع چوب ها این ویژگی را می توانند داشته باشند.

3- رنگ ثابت : از آنجایی که چوب خود دارای رنگ است و این رنگ ذاتی و طبیعی می باشد. بنابراین ثابت است و طی تغییرات جوی و یا سایر اتفاقات دیگر رنگ آن تغییر نمی کند. این ویژگی نیز بسیار ویژگی مهم و بارزی می باشد. زیرا همواره رنگ ثابت داشتن باعث تازه دیده شدن منزل یا ساختمان ما می شود و این یعنی زیبایی همیشگی برای تمام عمر.

اینها همه مواردی بود که طی این سه مقاله به آنها اشاره شد. این فواید در کنار زنده بودن چوب و حس آرامش آن باعث می شود که نه تنها معماران بلکه صاحبان منازل نیز به سراغ چوب در معماری بروند.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس