چوب در معماری، تلفیق مدرنیته و سنتی

چوب در معماری، تلفیق مدرنیته و سنتی

چوب در معماری، تلفیق مدرنیته و سنتی

وقتی انسان ها فهمیدند که باید از غار خارج شوند و به چیزی بالاتر از اماکن طبیعی نیاز دارند. اولین معماری شکل گرفت. و اتفاقا همان موقع چوب در معماری تاثیر بسزایی داشت. درواقع تنها وسیله بعد از سنگ و کلوخ محسوب میشد که در دسترس انسان ها بود تا با استفاده از آن بتوانند خانه یا مکان خود را برپا کنند.

با گذشت زمان های بسیار و نیل به پیشرفت، مصالح جدیدی وارد معماری شد و البته خود معماری نیز از حالت ساده و یکنواختی نیز با به وجود آمدن این مصالح خارج شد. در واقع این مصالح باعث شد دست معماران برای دادن نقشه های بسیار و طراحی های جذاب باز شد.

چوب در معماری، از گذشته تا امروز

بعد از اختراع مصالح گوناگون چوب کم کم از بین مصالح اصلی و بنیادین خارج شد و دیگر کمتر مورد استفاده معماران قرار گرفت. اما به قول مولوی ” هرکسی کو دور ماند از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش ” معماران نیز با چرخشی جالب به سوی چوب برگشتند و نه تنها در نما که حتی در بنیاد طراحی های معماری نیز از چوب بهره برند.

چوب در معماری، تلفیق مدرنیته و سنتی

مسلما چوب در معماری فواید بسیاری داشته که معماران را مجاب به استفاده از آن کرده است. به طور مفصل در باره فواید چوب در معماری صحبت خواهیم کرد. اما فعلا بگوییم که به نظر بنده به دلیل این که چوب موجودی زنده است، و کاملا طبیعی می توان سیگنال هایی را منتقل کند که باعث آرامش اهالی آن مکان یا خانه می شود.

درواقع گرچه چوب یک عنصر باستانی و کهن در معماری محسوب میشود اما امروزه جدید ترین نوع معماری ها از چوب استفاده می کنند که اتفاقا بسیار زیبا و با دوام است و کسی به این فکر نمی کند که چوب یک عنصر کهن است.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس