تابلو راهنما، یک تابلو تبلیغات

تابلو راهنما، یک تابلو تبلیغات

تابلو راهنما، یک تابلو تبلیغات

در ادامه بررسی انواع تابلو تبلیغات، به تابلو راهنما می رسیم. شاید در دید اول این تابلو به نظر یک تابلو تبلیغاتی نباشد. اما بیایید یک نظر دوباره به تعریف تابلو تبلیغات بیندازیم که جزئی از تبلیغات محیطی است. این تبلیغات محیطی در دو نوع داخلی و خارجی قابل تعریف است. نوعی از تبلیغات است که همواره دیده میشود و در جایی نصب میشود و پیامی را منتقل میکند که بیشتر به منظور تبلیغات است.

با این دید اگر نگاه کنیم، تابلو راهنما را می توان یک تابلو تبلیغات دانست. اما با یک تفاوت کوچک و آن این که هدف اولیه و اساسی این تابلوها، تبلیغات نیست بلکه همانطور که از نامش پیداست برای راهنمایی ایجاد شدند.

تابلو راهنما، یک تابلو تبلیغات

تابلو راهنما، همان تابلوی شرکت؟

در بالاتر گفتیم که تابلو راهنما جزوی از تابلو تبلیغات است اما این تابلوها دارای دسته های بسیار گسترده ای است که حتی در بعضی از موارد زیر دسته تابلوی شرکت یا اداره قرار میگیرد. زیرا یکی از مواردی که تابلو شرکت از آن بهره می برد تابلوهایی هست که برای راهنمایی کاربر و مراجعه کننده وجود دارند. مثل تابلوهای راهنمای طبقات و اتاق ها و …

همانطور که در مقاله تابلو شرکت و اداری گفتیم این تابلوها گرچه جنبه تبلیغات ندارند اما می تواند مانند یک کت وشلوار، باعث زیبایی و متانت اداره یا شرکت شوندو در ذهن مراجعه کننده تاثیر بگذارند.

اما تابلو راهنما محدود به این موارد نمی شود این تابلوها در بسیاری از نقاط شهر نیز می توان دید که به عنوان تابلو راهنمای عابر پیاده یا ماشین ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما اینها نیز دنبال تبلیغات نیستند و این خطری است که ممکن است موجب طراحی ضعیف شود. اما یک تابلو ساز خوب می داند تابلو هرچه زیباتر و چشم نواز تر طراحی شود، همانقدر اثربخش تر و باعث زیبایی محیط اطراف خود می شود.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس