چوب در معماری، داخلی و خارجی ( قسمت دوم )

چوب در معماری، داخلی و خارجی ( قسمت دوم )

چوب در معماری، داخلی و خارجی ( قسمت دوم )

در قسمت قبل از فواید چوب در معماری دو مورد اساسی را بیان کردیم در این جا می خواهیم به ادامه آن مقاله بپردازیم. منتها قبل از آن بهتر است بگویم چوب دست طراحان و معماران را بسیار باز گذاشته است. زیرا قابلیت های عجیبی در طراحی دارد.

این اجازه را به طراحان می دهد که از فرم همیشگی طراحی ساختمان خارج شده و بتوانند وارد فضای جدید و طراحی های نوین شوند. این فایده چوب باعث زیبایی بیش از حد ساختمان های چوبی شده است.

چوب در معماری، داخلی و خارجی ( قسمت دوم )

فواید چوب در معماری

در اینجا می خواهیم به ادامه مبحث قبل بپردازیم و تیتر وار فواید چوب را بشماریم.

1- قابل اجرا در هر آب و هوایی : از آن جایی که چوب خود یک عنصر طبیعی است. و در طبیعت رشد پیدا کرده بنابراین نسبت به بسیاری از شرایط جوی مقاوم است و می توان چوب را در بسیاری از شرایط جوی استفاده کرد. که این باعث می شود کار ساخت مکان مورد نظر عقب نیفتند.

2- دوست طبیعت : همانطور که میدانید درخت توانایی جذب دی اکسید کربن را داد. جالب است اگر بدانید این ویژگی در چوب نیز وجود دارد و آن می تواند دی اکسید کربن خانه یا مکان ما را بگیرد و باعث پاک شدن هوای منزل گرد. این یک امکان عالی برای ماست. زیرا آلودگی هوا امروزه خود یک معضل بزرگ در جامعه می باشد.

3- رنگ ها و طرح های مختلف : چیزی حدود 5 هزار نوع درخت وجود دارد که میتوان از هر کدام از آنها در طراحی و ساخت استفاده کرد. این باعث می شود که بر خلاف تصور یک نوع رنگ و طرح نداشته باشیم. بلکه بر اساس نوع درخت انتخابی طرح و رنگ زیبایی را داشته باشیم.

همچنان این بحث پابرجا است که فواید چوب در معماری چیست؟ در مقاله بعدی آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس