چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت اول)

چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت اول)

چوب در معماری، داخلی و خارجی ( قسمت اول )

در مقاله قبلی از تاریخچه چوب و چوب در معماری صبحت کردیم. و گفتیم فواید بسیار چوب باعث شد که معماران به سمت چوب بازگردند. در این مقاله قصد داریم به صورت خیلی کلی فواید چوب را بررسی کنیم. تا دقیق تر بدانیم چرا هنوز چوب به عنوان کهن ترین عنصر معماری هنوز نه تنها حیات دارد بلکه بسیارهم مورد اقبال قرار گرفته است.

فواید چوب در معماری

در ابتدا باید گفت چوب جزو عناصری است که هم در معماری داخلی استفاده می شود و هم در نما و معماری خارجی. هم می توان از آن به عنوان اسکلت و پی ساختمان نیز استفاده کرد. در واقع می بینیم که چوب قدرتی دارد که با داشتن همین یک عنصر کافی است تا ساختمانی مناسب و زیبا بنا کنیم.

چوب در معماری، داخلی و خارجی (قسمت اول)

حال بیایید کمی تیتر وار از فواید چوب در معماری بگوییم:

1– ذخیره انرژی: چوب رسانا نیست و برعکس بقیه مصالح ساختمانی تحت گرما نه تنها گسسته نمی شود بلکه بسیار سخت و سفت می شود و کمتر گرما را از خود عبور می دهد. بنابراین در حفظ انرژی داخلی بسیار موثر است. مبحثی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و گرمایش زمین نیز مزید این علت شده است. بنابراین رو آوردن به چوب در ساخت ساختمان می تواند هزینه های ما را در استفاده انرژی کاهش دهد.

2- ارزان و سریع: چوب ماده ای است که به صورت طبیعی یافت می شود بنابراین برای دسترسی به آن مشکل چندانی نداریم و هزینه گزافی را نخواهیم پرداخت. از طرفی اجرای ساختمان با چوب بسیار سریع است و می توان در هر هفته 100 متر خانه را با چوب ساخت. عجیب است اما چوب این قدرت را به طراحان می دهد.

این ها تنها دو مورد از موارد اصلی فواید چوب در معماری است. در مقاله بعدی به ادامه آن خواهیم پرداخت.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس