رنگ در معماری، هنر در زندگی

رنگ در معماری، هنر در زندگی

رنگ در معماری، هنر در زندگی

رنگ ها از لحاظ روانشناختی در کار های هنری بسیار تاثیر گذار هستند، مسلما رنگ در معماری هنری کاملا تخصصی است و حرفه ای پس نیاز به آموزش دارد زیرا تاثیر متقابل و هماهنگی رنگ ها با یکدیگر باعث تاثیری بنیادین در ذهن انسان از لحاظ روان شناختی می گذارد.

زمانی که رنگ ها را به طور ناهماهنگ در کنار یکدیگر قرار دهیم بگونه ای که نتوانند تاثیر مثبتی بر روحیه و احساس انسان بگذراند در واقع نوعی ناسازگاری رنگی ایجاد کرده ایم.

اگر قصد ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین را برای خود و دیگران دارید و بر هنر رنگ در معماری و مبانی آن تسلط دارید باید ترس از متفاوت بودن را رها کنید .زیرا همیشه آنچه که در میان مردم متداول و رایج شده است باعث احساسات یکسانی در افراد مختلف نمیشود افرادی هستند که با روحیات متفاوت و از رنگ های متفاوتی احساسات خوب را دریافت میکنند.

رنگ در معماری، هنر در زندگی

برای ایجاد بهترین انتخاب رنگ در معماری باید مراحل زیر را رعایت کنید:

1-ابتدا مقصود و هدف خود را از انتخاب رنگ با توجه به محیط مناسب تعیین کنید.مثلا رنگ در معماری یک اتاق بیمار با رنگ اتاق یک عروس و داماد متفاوت است و شما باید پیام هایی متفاوت را با انتخاب رنگهای هماهنگ ب آنان منتقل کنید برای یک بیمار پیام آرامش و سلامتی و برای یک عروس و داماد رنگ هایی ک باعث ایجاد شور و هیجان شوند.

2-دومین قدم انتخاب رنگ در معماری آن است که بتوانید یک رنگ قالب و اصلی را انتخاب کنید تا بتواند با قدرتی که دارد پیام شما را بهترین نحو انتقال دهد،انتخاب رنگ نامتناسب ممکن باعث ایجاد نتیجه ای نامطلوب گردد. پس در انتخاب آن باید دقت کرد.

3-مرحله ی سوم رنگ در معماری به گونه ای حساس میباشد که شما باید رنگ های هماهنگ با رنگ اصلی خود. ا انتخاب کنید رنک هایی که با یکدیگر هم خانواده هستند و در بروز پیام شما به یکدیگر کمک کنند.

از تفاوت ها نترسید و رنگ درست را انتخاب کنید مشغول کار شوید و از اثار رنگ در معماری لذت ببرید.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس