کاربرد مواد در معماری و لزوم شناخت انواع آن

کاربرد مواد در معماری و لزوم شناخت انواع آن

کاربرد مواد در معماری و لزوم شناخت انواع آن

همانطور که در مقاله قبلی در ارتباط با مواد و کاربرد مواد در معماری صحبت کردیم دانستیم که یک ساختمان از دو جز اساسی مواد و ساخت ساختمان تشکیل می شود. و گفتیم مواد بر اساس نوع ساختمانی که می خواهیم بسازیم باید انتخاب کنیم در این صورت است که آن مواد مناسب است و کاربرد مواد در معماری به درستی انجام میگیرد.

در این مقاله قصد داریم درباره انواع مواد معروف و پرکاربردی که در معماری استفاده می شود توضیح دهیم و آنها را معرفی کنیم. امیدواریم که کمکی برای شناخت کلی این مواد و کاربرد مواد در معماری کرده باشیم.

انواع مواد و انواع کاربرد مواد در معماری

در معماری مواد مختلفی کاربرد دارد و همانطور که گفتیم باید بر اساس نوع ساختمان، شرایط آب وهوایی و میزان هزینه که می خواهیم انجام دهیم نوع مواد خود را انتخاب و استفاده کنیم. در اینجا به چند مورد از مواد پرکاربرد در معماری اشاره می کنیم.

کاربرد مواد در معماری و لزوم شناخت انواع آن

1- آجر در معماری: آجر دارای بافت خاص و نوع پخت خاصی است. آجر از خاک تهیه شده و تحت فشار پخته می شود میتوان از این عنصر در دیوار ها و یا نمای ساختمان استفاده کرد. بیشتر مناسب مناطقی است که زیاد بارانی نباشند.

2- بتن : بتن در ایران مخصوصا جزء جدایی ناپذیر معماری و ساختمان ایرانی می باشد. اما نکته جالب این که تنها یک نوع بتن نداریم بلکه بتن ها از انواع مختلف و از مواد اولیه مختلف بر اساس سختی آن ساخته می شوند.

3- چوب: در مقالات قبلی به تفصیل از چوب گفته شد. چوب عنصری کهن اما جالب در معماری است که به نظر بنده بهترین نوع مصالح در ساخت ساختمان محسوب می شود. چرا که بسیار ارزان در دسترس و مناسب برای نمای داخلی و خارجی و حتی چارچوب و استخوان بندی کار است.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس