نمای تجاری

نمای تجاری، یک راه جذاب برای جذب مشتریان

نمای تجاری، یک راه جذاب برای جذب مشتریان

در مقالات گذشته از تابلوهای تبلیغاتی سخن گفتیم و گفتیم که این تابلوها هستند که پیشانی مرکز تجاری و در کل کسب و کار قرار می گیرند. اما این کافی نیست. دیگر تنها نمی شود به یک تابلو یا چند تابلو اکتفا کرد. نما معماری ساختمان به خاطر زیبایی به وجود آمد اما این تنها دلیلی نیست که نما در ساختمان به راه خود ادامه میدهد. از این رو نمای تجاری با هدفی دیگر و در کنار هدف زیبایی وارد ساختمان و معماری آن شد. این هدف را می توان ایجاد جذابیت توسط این نما برای جذب مشتریان و مردم به سمت خود دانست.

تابلو ترمووود ایرانی

تجارت در نمای تجاری

اسم نمای تجاری برای ما ممکن است تنها ساختمان های تجاری مثل پاساژ را یادآوری کند. اما در واقع امروزه داشتن نمایی جذاب و زیبا دیگر یک آپشن نیست که بود و نبودش مهم نباشد. داشتن یک نمای جذاب می تواند باعث افزایش برتری یک ساختمان شود و علاوه بر آن ساختمان را بیشتر مورد دید قرار می دهد. از این رو نمای تجاری را میتوان به تمام ساختمان ها تعمیم داد.

این نمای تجاری مسلما دارای ویژگی های خاصی است که آن را از یک نمای ساده جدا کرده است. اولین ویژگی  بارز آن را در بالا گفتیم. نمای تجاری هدفی جدا دارد. در کلام بهتر زیبایی هدفمند دارد. طراح نمای تجاری با توجه به محل اجرای آن و ویژگی های ساختمان و البته ویژگی گروه هدف دست به طراحی می زند. در این طراحی هر چیزی علتی خواهد داشت. مخصوصا رنگ استفاده شده در نمای تجاری، فرم آن و متریال استفاده شده. ممکن است در ساختمانی نمای تمام شیشه ای بسیار جذاب باشد اما در مکانی دیگر، مانند مکانی که زیر تابش مستقیم خورشید قرار دارد نمای تمام شیشه ای باعث بازتاب نور و کور شدن دید دیگران از ساختمان شود. بنابراین طراحی یک نمای مناسب بسیار میتواند مشکل و وابسته و به شرایطی گوناگون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس