نما در معماری، تکمیل کننده بنا

نما در معماری، تکمیل کننده بنا

نما در معماری، تکمیل کننده بنا

در گذشته انسان تنها دنبال یک سرپناه برای زندگی و مکان خودش بود و زیاد به زیبایی بیرونی آن کار نداشت. اما انسان ذاتا موجودی است زیبا پرست و در ذات خود دنبال زیبایی است. از این رو کم کم این زیبایی را وارد زندگی خود کرد که مهمترین عامل در زندگی ساختمانی است که در آن زندگی می کند. از این رو مفهومی به نام نما در معماری متولد شد.

نما در معماری تا گذشته ای نه چندان دور توسط همان فردی که ساختمان را بنا کرده انجام می گرفت و معمولا یک طرح ساده و کپی مثل تمام طرح های نما دیگری انجام می گرفت.

اما امروزه با رسیدن انسان به دانش های فراوان در تمام زمین های زندگی. به این نتیجه رسید که نما در معماری یک اصل فرعی نیست بلکه تکمیل کننده بنا می باشد. یک بنا و معماری زمانی می تواند خودش را کامل نشان دهد که از نمای مناسبی برخوردار باشد.

نما در معماری، تکمیل کننده بنا

نما در معماری یا نما در فضای شهری؟

یکی از علل مهم بودن نما در معماری، تاثیر مستقیم آن در نمای فضای شهری دارد. در واقع سازنده نمود کلی فضای شهری را نما ساختمان ها بر عهده دارند. یکی از وظایف امروزه شهرداری ها این است که هنگام پایان کار ساختمان، به بررسی ساختمان از هر نظری می پردازند و در صورت مناسب نبودن آن، مجوز پایان کار را به آن ساختمان نمی دهند. یکی از مواردی که بسیار قابل توجه شهرداری ها می باشد، همین نما در معماری ساختمان است.

نمای ساختمان ها در هر شهری نمود وضعیت اقتصادی و فرهنگی آن شهر است. مسلما شهری که دارای نماهای ساختمانی زیبا و مناسب است، می توان حدس زد که آن شهر از اقتصاد مناسبی برخوردار است. زیرا تهیه نمای مناسب و زیبا مستلزم هزینه است که در مرحله دوم در ساخت یک ساختمان قرار می گیرد. از این رو در صورت مناسب بودن وضع اقتصادی به سمت نما در معماری پیش می روند.

شاید به خواندن این صفحات علاقه داشته باشید:

تابلو چلنیوم ، تابلو سازی ، تابلو مغازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس